Zaproszenie na "VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny"
- Szczegóły
- Kamila Tuniewicz

Szanowni Mieszkańcy!
Burmistrz Pasłęka serdecznie zaprasza na "VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny", który odbędzie się 12 maja 2018 roku na Stadionie Miejskim w Pasłęku przy ul. Kraszewskiego 2, w godzinach od 10:00 do 14:00.
W trakcie festynu prowadzone będą konkursy dla dzieci i dorosłych. Tradycyjnie odbędzie się konkurs polegający na wymianie odpadów na nagrody pn. „Na ochronie środowiska twoje zdrowie zyska”. W ramach konkursu, w zamian za przyniesione selektywne odpady komunalne (np. zużyte baterie, makulatura, puszki aluminiowe, opakowania szklane, nakrętki z tworzyw sztucznych, opakowania z tworzyw sztucznych, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) można będzie otrzymać nagrodę w postaci drzewka, krzewu, kwiatów, ziół, bylin. Nowością w tym roku będą nagrody w postaci drzewek i krzewów owocowych.
W części artystycznej festynu zaprezentują się dzieci z Przedszkola Samorządowego nr 1 w Pasłęku, Szkoły Podstawowej w Rogajnach, podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej oraz dzieci i młodzież ze Świetlicy Środowiskowej „Pomost”. Temat przewodni tegorocznych występów to: ochrona środowiska, ochrona powietrza oraz prawidłowa segregacja odpadów i recykling.
Podczas tegorocznego festynu nie zabraknie atrakcji dla dorosłych mieszkańców naszego miasta i gminy, dla których przygotowano konkurs pn. „EKO-wiedza”. Podczas tego konkursu chętni pełnoletni mieszkańcy miasta i gminy Pasłęk odpowiedzą na pytania dotyczące zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych oraz pytania z zakresu ochrony powietrza, niskiej emisji i postępowania z wyrobami zawierającymi azbest. Do wygrania będą bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe w postaci nowego sprzętu AGD: lodówko - zamrażarka, ekspres do kawy i blender.
Zaplanowano wiele atrakcji dla dzieci - warsztaty dotyczące ponownego wykorzystania odpadów, które poprowadzą uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Pasłęku, a także konkursy pn. "Zrób coś z odpadów" i "Posegreguj odpady". Za udział w konkursach dzieci otrzymają nagrody w postaci eko-gadżetów.
Na najmłodszych będą czekały również inne niespodzianki takie jak:
- spektakl ekologiczny pt. "Baron Smog" w wykonaniu krakowskich aktorów, dotyczący ochrony powietrza i walki z niską emisją,
- żywe maskotki, które w trakcie festynu będą obdarowywać dzieci balonikami,
- animatorki zabaw, które zapewnią malowanie twarzy, skręcanie baloników oraz pokaz wielkich baniek mydlanych,
- strefa zabaw,
- stoiska z watą cukrową i lodami.
Organizatorami festynu są: Urząd Miejski w Pasłęku i Zakład Utylizacji Odpadów w Elblągu oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pasłęku.
Festyn współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Partnerami tegorocznego Festynu są firmy: CEZ ESCO oraz VEOLIA Północ, które zapraszają Państwa do odwiedzenia swoich stoisk podczas festynu.
VEOLIA Północ to firma, której głównym obszarem działalności jest produkcja i dystrybucja ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej oraz ciepła technologicznego. Zainteresowanych tematem podłączenia nieruchomości do sieci ciepłowniczej gorąco zachęcamy do odwiedzenia stoiska.
W dniu festynu VEOLIA zaprasza na Dzień Otwarty w Ciepłowni w Pasłęku. Zaplanowano przejazdy busem ze stadionu przy ul. Kraszewskiego do Ciepłowni przy ul. Ogrodowej w Pasłęku o godz. 11:00 i 12:00. Ponadto na dzieci czekają takie atrakcje jak: "Góra Kilimandżaro", "Zamek Dżungla" oraz malowanie Eko toreb i konkursy ekologiczne.
CEZ ESCO natomiast to firma, której głównym przedmiotem działalności jest produkcja oraz dystrybucja energii elektrycznej i ciepła, obrót energią ektryczną i cieplną. CEZ ESCO oferuje kompleksowe rozwiązania dla klientów, którzy chcą efektywnie i oszczędnie gospodarować i zarządzać zużyciem energii. Zachęcamy do odwiedzenia stoiska, na którym na odwiedzających czeka wiele atrakcji i niespodzianek.
Zapraszamy na stoisko firmy CEZ ESCO Polska, gdzie najmłodsi i ci trochę starsi uczestnicy pikniku będą mogli na własne oczy sprawdzić, jak można wykorzystać odnawialne źródła energii do zabawy i nie tylko. Dzieci będą mogły zbudować własne zabawki zasilane energią słoneczną i sprawdzić, jak działa pompa ciepła. Na wszystkich odwiedzających czekają animatorzy, którzy odpowiedzą na pytania związane z energią odnawialną.
Serdecznie zapraszamy i zachęcamy do zbierania odpadów, które będzie można wymienić na atrakcyjne nagrody.
Poniżej Zarządzenie i Regulamin konkursów.
ZARZĄDZENIE NR 64/18
BURMISTRZA PASŁĘKA
z dnia 27 kwietnia 2018 roku
w sprawie organizacji „VI Pasłęckiego Festynu Ekologicznego” i ogłoszenia konkursów pn. „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska” oraz „EKO wiedza” organizowanych w ramach tego Festynu oraz ustalenia regulaminów Festynu i konkursów, o których mowa wyżej
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2017, poz. 1875), w związku z art. 3 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1289) zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Postanawia się zorganizować w dniu 12 maja 2018 r. przedsięwzięcie ekologiczno-edukacyjne pn. „VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny”, zwany dalej także „Festynem Ekologicznym” lub „Festynem”, którego celem jest podniesienie wiedzy mieszkańców gminy Pasłęk w zakresie segregacji odpadów komunalnych, postępowania z wyrobami zawierającymi azbest oraz ochrony powietrza.
2. Ogłasza się konkursy edukacyjne z nagrodami w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, ochrony powietrza oraz postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, pn.:
1) „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska”,
2) „EKO wiedza”,
które zostaną przeprowadzone w ramach Festynu, o którym mowa w ust. 1 pn. „VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny”, w dniu 12 maja 2018 r., w godzinach 10:00 – 14:00, na Stadionie Miejskim w Pasłęku.
3. Ustala się:
- regulamin „VI Pasłęckiego Festynu Ekologicznego”,
- regulamin Konkursu „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska”,
- regulamin Konkursu „EKO wiedza”,
w brzmieniu, jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Traci moc zarządzenie Nr 30/17 Burmistrza Pasłęka z dnia 30 marca 2017 roku w sprawie ogłoszenia konkursów pn.: „Segregowanie to pozytywne działanie” oraz „Wiem więc segreguję” organizowanych w ramach Festynu Ekologicznego pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu” i ustalenia regulaminów tych konkursów.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Nr 64/18
Burmistrza Pasłęka z dnia 27 kwietnia 2018 r.
R E G U L AM I N
Festynu pn. „VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny” oraz regulaminy konkursów organizowanych w ramach tego Festynu, tj.:
1. Konkursu pn. „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska”,
2. Konkursu pn. „EKO wiedza”
Część I. Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Organizatorem Festynu pn. „VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny”, zwanego dalej także „Festynem Ekologicznym” lub „Festynem”, który odbędzie się w dniu 12 maja
2018 r. w godzinach od 10:00 do 14:00 na Stadionie Miejskim w Pasłęku i organizowanych w ramach tego Festynu konkursów:
1) Konkursu pn. „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska”,
2) Konkursu pn. „EKO wiedza”,
jest Urząd Miejski w Pasłęku oraz Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o. o . w Elblągu.
2. Do zadań organizatora należy:
1) organizacja oraz obsługa techniczna Festynu i konkursów, o których mowa w ust. 1;
2) odbiór oraz prowadzenie ewidencji odpadów zebranych w trakcie Festynu;
3) fundowanie upominków i nagród, o których mowa w regulaminach konkursów,
4) prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej Festynu i organizowanych w ramach tego Festynu konkursów.
3. Adresy organizatorów Festynu Ekologicznego i konkursów, o których mowa w ust. 1:
1) Urząd Miejski w Pasłęku, Plac Św. Wojciecha 5, 14-400 Pasłęk,
tel. (55) 248-22-01, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
2) Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o. o. w Elblągu, ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg.
tel. (55) 236-12-25, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
4. Bieżące informacje o Festynie i konkursach publikowane są na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Pasłęku (www.paslek.pl) i Zakładu Utylizacji
Odpadów Sp. z o. o. w Elblągu (www.zuoelblag.pl), oraz w lokalnych mediach.
Część II. Regulamin Konkursu pn. „Na ochronie środowiska Twoje zdrowie zyska”
§ 2.
1. W ramach „VI Pasłęckiego Festynu Ekologicznego” przeprowadzony zostanie konkurs pn. „Na ochronie środowiska twoje zdrowie zyska”, którego celem jest
edukacja ekologiczna mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk poprzez propagowanie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Konkurs będzie prowadzony na terenie
Stadionu Miejskiego w Pasłęku w dniu 12 maja 2018 roku w godzinach 10:00 – 14:00.
2. Przedmiotem Konkursu jest zbiórka niżej wymienionych rodzajów odpadów komunalnych:
1) zużyte baterie,
2) makulatura,
3) puszki aluminiowe,
4) opakowania z tworzyw sztucznych,
5) nakrętki z tworzyw sztucznych,
6) opakowania szklane,
7) opakowania po płynnej żywności i napojach,
8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
w zamian za nagrody i upominki, przyznawane na zasadach, o których mowa w § 3.
3. Konkurs skierowany jest do mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk.
4. W ramach konkursu można uczestniczyć w zbiórce jednego lub kilku rodzajów odpadów, o których mowa w ust. 2.
5. W Konkursie mogą brać udział mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk, którzy dostarczą wysegregowane odpady komunalne, o których mowa w § 2 ust. 2 do
miejsca organizacji Festynu, tj. na Stadion Miejski w Pasłęku w dniu 12 maja 2018 roku w godzinach trwania Festynu.
§ 3.
1. Wysegregowane przez mieszkańca Miasta i Gminy Pasłęk odpady komunalne i dostarczone do miejsca organizacji Festynu będą odebrane i wymienione na
nagrody wg następującej zasady opartej o liczbę uzyskanych punktów za dostarczone odpady:
1) 5 szt. zużytych baterii – 1 punkt,
2) 2 kg makulatury – 1 punkt,
3) 5 szt. puszek aluminiowych – 1 punkt,
4) 5 szt. opakowań z tworzyw sztucznych– 1 punkt,
5) 30 szt. nakrętek z tworzyw sztucznych – 1 punkt,
6) 5 szt. opakowań szklanych – 1 punkt,
7) 5 szt. opakowań wielomateriałowych po płynnej żywności i napojach – 1 punkt,
8) sprzęt elektroniczny i elektryczny:
a) wielkogabarytowy, np. telewizor, komputer stacjonarny, pralka, lodówka, mikrofalówka – za 1 szt. – 20 punktów,
b) o mniejszych gabarytach, np. monitor, tablet, telefon, suszarka do włosów, prostownica do włosów – za 1 szt. – 10 punktów.
2. Uzyskane punkty, o których mowa w ust. 1 uprawniają do:
1) za każde 30 punktów – jeden krzew lub drzewko w doniczce;
2) za każde 20 punktów – roślina ozdobna w pojemniku, tj. np. petunia, pelargonia;
3) za każde 15 punktów - sadzonka kwiatów, ziół itp.;
4) za zebrane punkty w liczbie poniżej 15 przysługują drobne nagrody rzeczowe – liczbę punktów i rodzaj nagrody określa organizator w czasie trwania
festynu.
3. Punkty przyznane za odpady dostarczone w dniu Festynu, o których mowa w ust. 1 można wymieniać na nagrody wyłącznie w trakcie trwania Festynu w dniu
12 maja 2018 r.; po zakończeniu Festynu punkty tracą swoją ważność.
4. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany punktacji, o której mowa w ust. 2, w celu osiągnięcia założonych celów Festynu.
5. Liczba nagród dla jednej osoby może być ograniczona przez organizatora Konkursu do 10 sztuk.
6. Organizator w trakcie trwania Festynu na bieżąco prowadzi wymianę dostarczonych, wyselekcjonowanych odpadów komunalnych na nagrody, aż do wyczerpania
puli nagród lub przyznanych za odpady punktów, z zastosowaniem zasad o których mowa w ust. 1-5.
Część III. Regulamin Konkursu pn. „EKO wiedza”
§ 4.
1. W ramach Festynu pn. „VI Pasłęcki Festyn Ekologiczny” odbędzie się konkurs wiedzy o zasadach segregacji odpadów komunalnych, zasadach ochrony
powietrza oraz zasadach postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, pn. „EKO wiedza”. Konkurs zostanie przeprowadzony w miejscu organizacji w/w Festynu w
dniu 12 maja 2018 roku, na Stadionie Miejskim w Pasłęku, ok. godziny 11:45.
2. Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk biorący udział w Festynie, którzy w dniu konkursu mają ukończone 18 lat i
są zameldowani na pobyt stały na terenie gminy Pasłęk, co ustala Organizator na podstawie okazanego dokumentu tożsamości. W przypadku braku w dokumencie
tożsamości adresu zameldowania na pobyt stały, uczestnik konkursu zobowiązany jest do złożenia i podpisania oświadczenia potwierdzającego, że jest
mieszkańcem Gminy Pasłęk zameldowanym na pobyt stały na terenie Gminy Pasłęk, na formularzu przygotowanym przez organizatora konkursu.
3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk, o których mowa w ust. 2 chętni do udziału w konkursie wylosują do godz. 11:30 w trakcie Festynu numery
identyfikacyjne. Spośród osób, które pobrały numery identyfikacyjne zostaną następnie wylosowane 4 osoby do udziału w konkursie wiedzy, które zostaną
dopuszczone do konkursu po dopełnieniu formalności, o których mowa w ust. 2.
4. Każda z osób uczestniczących w konkursie odpowie na 5 pytań dotyczących wiedzy o zasadach segregacji odpadów komunalnych, zasadach ochrony powietrza
oraz zasadach postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, które wylosuje z przygotowanej przez Organizatora Festynu listy pytań.
5. Odpowiedzi, o których mowa w ust. 4 są punktowane przez Komisję Konkursową w następujący sposób:
1) za odpowiedź pełną – 1 punkt,
2) za odpowiedź niepełną - 0,5 punktu,
3) za odpowiedź błędną lub brak odpowiedzi - 0 punktów.
6. W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez poszczególnych uczestników konkursu nastąpi „ dogrywka” w formie pytań dodatkowych.
7. Osoby, które uzyskały kolejno największą liczbę punktów otrzymają cenne nagrody:
1) za zajęcie I miejsca - nowa lodówko - zamrażarka,
2) za zajęcie II miejsca – nowy ekspres do kawy,
3) za zajęcie III miejsca – nowy blender,
4) za zajęcie IV miejsca - nagrodę pocieszenia.
8. Nagrody będą wręczone laureatom konkursu przez organizatora w miejscu organizacji konkursu w trakcie Festynu, za obowiązkowym pokwitowaniem odbioru,
podpisanym czytelnie imieniem i nazwiskiem przez odbierającego nagrodę.
Część IV. Postanowienia organizacyjne
§ 5
1. Niniejszy regulamin podlega publikacji na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pasłęku pod adresem www.paslek.pl w zakładce: gospodarka odpadami.
2. Informację o Festynie Ekologicznym i organizowanych w ramach tego Festynu konkursach oraz zasadach tych konkursów, Organizator poda do publicznej wiadomości także w lokalnych mediach oraz w formie plakatów.
Ulotka informacyjna o segregacji odpadów
- Szczegóły
- Paweł Klimczak
Ponizej znajdą Państwo plik z ulotka infoirmacyjną dotyczącą segregacji odpadów. Zapraszamy o zapoznania sie z jej treścią. Plik w formacie PDF.
Oprac.: M. Brzozowska
Dotacje do usuwania azbestu
- Szczegóły
- Paweł Klimczak

Burmistrz Pasłęka ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania do usuwania wyrobów zawierających azbest w ramach zaplanowanego na rok 2017 zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Pasłęk”.
W ramach realizowanego zadania dofinansowanie będzie udzielane na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów położonych na terenie Gminy Pasłęk, których właścicielami są:
- jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi,
- spółki prawa handlowego.
Dofinansowanie obejmuje jednorazowe pokrycie kosztów wykonania usługi polegającej na:
- demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest
lub
- transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest.
Udzielenie dotacji polega na pokryciu kosztów usunięcia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości poprzez przekazanie środków finansowych wybranemu przez Gminę wykonawcy zadania, po wykonaniu prac.
Wykonanie usługi nastąpi w terminie ustalonym pomiędzy właścicielem nieruchomości
a Wykonawcą prac w okresie od dnia podpisania umowy pomiędzy Gminą Pasłęk a Wykonawcą prac do 15 września 2017 r.
Dofinansowanie nie obejmuje kosztów usługi polegającej na usunięciu wyrobów zawierających azbest wykonanej we własnym zakresie oraz związanych z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
Wysokość dotacji może wynieść do 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest i zależy od pozyskania przez Gminę Pasłęk środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Osoby/podmioty, które w 2017 r. planują usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu swoich nieruchomości zlokalizowanych na obszarze miasta i gminy Pasłęk i są zainteresowane skorzystaniem z udzielanej przez Gminę Pasłęk pomocy finansowej w tym zakresie, powinny złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pasłęku, w terminie do dnia 28 lutego 2017 r., wniosek o udzielenie dofinansowania na ten cel. Do wniosku należy dołączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, w postaci wypisu z rejestru gruntów i budynków,
- aktualną mapę nieruchomości z zaznaczonym miejscem lokalizacji wyrobów zawierających azbest (np. wyrys z ewidencji gruntów i budynków),
- kopię dokumentu potwierdzającego zgłoszenie właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, z adnotacją tego organu o nie wniesieniu sprzeciwu lub pozwolenia na budowę (jeśli jest wymagane),
- informację o wyrobach zawierających azbest sporządzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8, poz. 31),
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, sporządzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.),
- oświadczenie dotyczące uzgodnienia terminu wykonania prac i udostępnienia nieruchomości,
- oświadczenie dotyczące wykorzystywania nieruchomości do celów działalności gospodarczej/rolniczej,
- w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem bądź wyłącznym właścicielem nieruchomości - dokument potwierdzający wyrażenie zgody właściciela lub wszystkich współwłaścicieli nieruchomości, na usunięcie wyrobów zawierających azbest i upoważnienie wnioskodawcy do występowania w imieniu właściciela lub wszystkich współwłaścicieli,
- w przypadku altan położonych na terenie rodzinnych ogrodów działkowych - potwierdzenie zarządu ogrodu działkowego, że wnioskodawca jest użytkownikiem działki i właścicielem położonej na niej altany,
- w odniesieniu do wnioskodawców ubiegających się o udzielenie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest z obiektów, na których prowadzona jest działalność gospodarcza lub rolnicza - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do obowiązującego rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz wszystkie zaświadczenia lub oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej bądź oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w okresie trzech lat obrotowych (dwóch poprzedzających i w roku złożenia wniosku).
Dodatkowe informacje dotyczące udzielania dotacji do usuwania wyrobów zawierających azbest można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Pasłęku (pok. nr 13A) lub pod nr tel.: (55) 248 20 01 wew. (23).
Oprac.: A. Szydłowska
Festyn Ekologiczny pn. "V Pasłęcki Dzień Recyklingu"
- Szczegóły
- bozena.starzynska

Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk,
Burmistrz Pasłęka serdecznie zaprasza na Festyn Ekologiczny pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu”, który odbędzie się 13 maja 2017 roku w Parku Ekologicznym w Pasłęku przy ul. Partyzantów, w godzinach od 10:00 do 14:00.
W trakcie festynu prowadzone będą konkursy dla dzieci i dorosłych. Tradycyjnie odbędzie się konkurs polegający na wymianie odpadów na nagrody pn. „Segregowanie to pozytywne działanie”. W ramach konkursu, w zamian za przyniesione selektywne odpady komunalne (np. zużyte baterie, makulatura, puszki aluminiowe, opakowania szklane, nakrętki z tworzyw sztucznych, opakowania z tworzyw sztucznych, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) można będzie otrzymać nagrodę w postaci drzewka, krzewu, kwiatów wiszących doniczkowych typowo tarasowo – balkonowych, sadzonki kwiatów, ziół, bylin lub innej nagrody rzeczowej.
W części artystycznej festynu zaprezentują się dzieci z Przedszkola Samorządowego nr 1 w Pasłęku, Przedszkola Samorządowego nr 2 w Pasłęku, Szkoły Podstawowej nr 2 w Pasłęku – oddział przedszkolny, oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Pasłęku, jak również podopieczni Świetlicy Środowiskowej „Pomost”.
Podczas tegorocznego festynu nie zabraknie atrakcji dla dorosłych mieszkańców naszego miasta i gminy. Odbędzie się bowiem konkurs pn. „Wiem więc segreguję”. Podczas tego konkursu chętni pełnoletni mieszkańcy miasta i gminy Pasłęk odpowiedzą na pytania z wiedzy o segregacji odpadów komunalnych. Do wygrania będą bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe w postaci nowego sprzętu gospodarstwa domowego firmy BOSCH typu: pralka automatyczna, odkurzacz i żelazko.
Zaplanowano wiele atrakcji dla najmłodszych mieszkańców m.in. malowanie buziek, skręcanie baloników, wielkie bańki mydlane, zabawy i konkursy ruchowe prowadzone przez animatorki zabaw, strefę zabaw, stoiska z watą cukrową i lodami.
Organizatorami festynu są: Urząd Miejski w Pasłęku i Zakład Utylizacji Odpadów w Elblągu. Festyn współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Poniżej podano zarządzenie Burmistrza Pasłęka wraz z regulaminem festynu.
ZARZĄDZENIE NR 30/17
BURMISTRZA PASŁĘKA
z dnia 30 marca 2017 roku
w sprawie ogłoszenia Konkursów pn. „Segregowanie to pozytywne działanie” oraz „Wiem więc segreguję” organizowanych w ramach Festynu Ekologicznego pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu” i ustalenia regulaminów tych konkursów.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 446), w związku z art. 3 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 250) zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Ogłasza się konkursy edukacyjne w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych pn.
-
„Segregowanie to pozytywne działanie”,
-
„Wiem więc segreguję”,
które zostaną przeprowadzone w ramach Festynu Ekologicznego pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu” w dniu 13 maja 2017 r. w godzinach 10:00 – 14:00 na terenie Parku Ekologicznego w Pasłęku.
2. Ustala się: regulaminy Festynu Ekologicznego oraz organizowanych w ramach tego Festynu konkursów, o których mowa w ust. 1 w brzmieniu jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Traci moc zarządzenie Nr 49/16 Burmistrza Pasłęka z dnia 25 kwietnia 2016 roku w sprawie ogłoszenia Regulaminu Konkursu pn.: „Tyle zyskasz ile odzyskasz” organizowanego
w ramach Festynu Ekologicznego pn. „IV Pasłęcki Dzień Recyklingu”.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Pasłęka
dr Wiesław Śniecikowski
Załącznik do zarządzenia Nr 30/17
Burmistrza Pasłęka z dnia 30 marca 2017 r.
R E G U L AM I N
Festynu Ekologicznego pn. V Pasłęcki Dzień Recyklingu” i organizowanych w ramach tego Festynu Konkursów:
-
Konkursu pn. „Segregowanie to pozytywne działanie”,
-
Konkursu pn. „ Wiem więc segreguję”.
Część I. Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Organizatorem Festynu Ekologicznego pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu” zwanego dalej „Festynem Ekologicznym” oraz organizowanych w ramach tego Festynu konkursów:
-
Konkursu pn. „Segregowanie to pozytywne działanie”
-
Konkursu pn. „ Wiem więc segreguję”.
jest Urząd Miejski w Pasłęku i Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o. o . w Elblągu.
2. Do zadań organizatora należy:
-
organizacja i obsługa organizacyjna Festynu Ekologicznego i konkursów,
-
odbiór oraz prowadzenie ewidencji odpadów zebranych w trakcie Festynu,
-
fundowanie upominków i nagród w ramach konkursów, o których mowa w ust. 1,
-
prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej Festynu Ekologicznego,
i organizowanych w ramach tego Festynu konkursów.
3. Adresy organizatorów Festynu Ekologicznego i konkursów:
Urząd Miejski w Pasłęku, Plac Św. Wojciecha 5, 14-400 Pasłęk,
tel. 55 248 22 01, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Zakład Utylizacji Odpadów sp. z o. o., ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg.
tel. 55 236 12 25 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
4. Bieżące informacje o Festynie Ekologicznym i konkursach publikowane są na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Pasłęku (www.paslek.pl) i Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o. o. w Elblągu (www.zuoelblag.pl), oraz w lokalnych mediach.
Część II. Konkurs pn. „Segregowanie to pozytywne działanie”
§ 2.
1. W ramach Festynu Ekologicznego przeprowadzony zostanie konkurs pn. „Segregowanie to pozytywne działanie”, którego celem jest propagowanie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz edukacja ekologiczna mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk.
2. Przedmiotem Konkursu jest zbiórka niżej wymienionych rodzajów odpadów komunalnych:
- zużyte baterie,
- makulatura,
- puszki aluminiowe,
- opakowania z tworzyw sztucznych,
- nakrętki z tworzyw sztucznych,
- opakowania szklane,
- opakowania po płynnej żywności i napojach,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
w zamian za nagrody i upominki, przyznawane na zasadach, o których mowa w § 3 regulaminu:
-
Konkurs skierowany jest do mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk.
-
W ramach konkursu można uczestniczyć w zbiórce jednego lub kilku rodzajów odpadów, o których mowa w ust. 2.
-
Odbiór zebranych odpadów, o których mowa w ust. 2 przeprowadza się podczas Festynu Ekologicznego pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu”.
§ 3.
-
Wysegregowane przez mieszkańca Miasta i Gminy Pasłęk odpady komunalne dostarczone do miejsca organizacji Festynu będą wymienione na nagrody wg następującej zasady opartej o liczbę uzyskanych punktów za dostarczone odpady:
-
5 szt. zużytych baterii – 1 punkt,
-
2 kg makulatury – 1 punkt,
-
5 szt. puszek aluminiowych – 1 punkt,
-
5 szt. opakowań z tworzyw sztucznych– 1 punkt,
-
30 szt. nakrętek z tworzyw sztucznych – 1 punkt
-
5 szt. opakowań szklanych – 1 punkt,
-
5 szt. opakowań wielomateriałowych po płynnej żywności i napojach – 1 punkt,
-
sprzęt elektroniczny i elektryczny:
-
wielkogabarytowy, np. telewizor, komputer, pralka, lodówka, mikrofalówka – za 1 szt. – 20 punktów,
-
o mniejszych gabarytach, np. monitor, tablet, telefon, suszarka do włosów, prostownica do włosów – za 1 szt. – 10 punktów.
2. Uzyskane punkty, o których mowa w ust. 1 uprawniają do:
-
za każde 30 punktów przysługuje upominek w postaci: krzewu lub drzewka,
2.) za każde 20 punktów przysługuje upominek w postaci roślin
w pojemnikach wiszących, tj. petunie, pelargonie,
-
za każde 15 punktów przysługuje upominek w postaci sadzonki kwiatów, ziół itp.
-
za zebrane punkty przysługują też drobne nagrody rzeczowe – liczbę punktów określa organizator w czasie trwania festynu
3. Punkty przyznane za odpady dostarczone w dniu Festynu Ekologicznego, o których mowa w § 3 ust. 1 można wymieniać na nagrody w trakcie trwania Festynu w dniu 13 maja 2017 r. Po zakończeniu Festynu punkty tracą swoją ważność.
4. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany punktacji, o której mowa w ust. 2, w celu osiągnięcia założonych celów Festynu Ekologicznego.
5. Liczba nagród dla jednej osoby może być ograniczona przez organizatora Konkursu do 10 sztuk.
6. W Konkursie mogą brać udział mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk, którzy dostarczą wysegregowane odpady komunalne, o których mowa w § 2 ust. 2 do miejsca organizacji Festynu, tj. do Parku Ekologicznego w Pasłęku w dniu 13 maja 2017 roku.
7. Organizator w trakcie trwania Festynu na bieżąco prowadzi wymianę dostarczonych wyselekcjonowanych odpadów komunalnych na upominki i nagrody, aż do wyczerpania puli nagród lub przyznanych za odpady punktów, z zastrzeżeniem ust. 3.
8. Konkurs o którym mowa w ust. 1 będzie prowadzony na terenie Parku Ekologicznego w Pasłęku w dniu 13 maja 2017 roku w godzinach 10:00 – 14:00.
Część III. Konkurs pn. „Wiem więc segreguję”
§ 4.
1. W ramach Festynu pn. „V Pasłęcki Dzień Recyklingu” odbędzie się konkurs wiedzy
o zasadach segregacji odpadów komunalnych pn. „Wiem więc segreguję”
2. Uczestnikami konkursu mogą być mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk, którzy w dniu konkursu ukończyli 18 lat i są zameldowani na pobyt stały na terenie gminy Pasłęk, co ustala Organizator na podstawie okazanych dokumentów tożsamości.
3. Mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk, o których mowa w ust. 2 chętni do udziału w konkursie wylosują numery identyfikacyjne. Spośród osób, które pobrały numery identyfikacyjne zostaną następnie wylosowane 4 osoby do udziału w konkursie wiedzy o zasadach segregacji odpadów komunalnych, które zostaną dopuszczone do konkursu na podstawie okazanego dokumentu tożsamości.
4. Każda z osób uczestniczących w konkursie wiedzy odpowie na 5 pytań dotyczących segregacji odpadów komunalnych, które wylosuje z przygotowanej przez Organizatora Festynu listy pytań.
-
Odpowiedzi są punktowane przez Komisję konkursową w następujący sposób:
-
za odpowiedz pełną – 1 pkt.,
-
za odpowiedz niepełną - 0,5 pkt.,
-
za odpowiedz błędną lub brak odpowiedzi - 0 pkt.
6. W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez poszczególnych uczestników nastąpi „ dogrywka” w formie pytań dodatkowych.
7. Osoby, które uzyskały kolejno największą liczbę punktów otrzymają cenne nagrody:
-
za zajęcie I miejsca - nową pralkę automatyczną firmy BOSCH
-
za zajęcie II miejsca – nowy odkurzacz firmy BOSCH
-
za zajęcie III miejsca – nowe żelazko firmy BOSCH
-
za zajęcie IV miejsca - nagrodę pocieszenia
8. Nagrody będą do odbioru w miejscu odbywania konkursu za obowiązkowym pokwitowaniem odbioru, podpisanym czytelnie imieniem i nazwiskiem.
9. Losowanie numerów identyfikacyjnych, o których mowa w ust. 3 odbędzie się
w godzinach od 10 do 12 w dniu Festynu.
10. Konkurs wiedzy, o którym mowa w ust. 3 odbędzie się ok. godz. 12.30 w dniu Festynu.
Część IV . Postanowienia organizacyjne
1. Niniejszy regulamin podlega publikacji na stronie internetowej Urzędu Miejskiego
w Pasłęku pod adresem www.paslek.pl.
2. Informację o Festynie Ekologicznym i organizowanych w ramach tego Festynu konkursach oraz zasadach tych konkursów, Organizator poda do publicznej wiadomości w lokalnych mediach, oraz w formie plakatów.
Festyn Ekologiczny "IV Pasłęcki Dzień Recyklingu"
- Szczegóły
- Kamila Tuniewicz
Szanowni Mieszkańcy,
Urząd Miejski w Pasłęku już dziś zaprasza do wzięcia udziału w Festynie Ekologicznym pn. „IV Pasłęcki Dzień Recyklingu”, który odbędzie się wiosną w Parku Ekologicznym w Pasłęku. Tradycyjnie każdy z mieszkańców miasta i gminy Pasłęk będzie miał możliwość wymiany selektywnie zebranych odpadów takich jak: tworzywa sztuczne, papier i makulatura, szkło, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie, puszki aluminiowe, plastikowe nakrętki itp. - na atrakcyjne nagrody m.in. drzewka, krzewy, kwiaty i zioła. Nie zabraknie też atrakcji dla najmłodszych – planowane są konkursy z nagrodami i występy artystyczne. Na maluchów będą czekały również inne niespodzianki, o których poinformujemy przed planowanym festynem.
Serdecznie zapraszamy i zachęcamy do zbierania odpadów, które będzie można wymienić na nagrody.