W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi pojemników na odpady komunalne, Urząd Miejski w Pasłęku informuje, że właściciele nieruchomości pomimo dotychczasowych zmian w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, nadal są zobowiązani do wyposażenia nieruchomość w pojemniki na odpady (zmieszane i pozostałości po segregacji)
oraz ich utrzymywania w odpowiednim stanie porządkowym, sanitarnym i technicznym. Zgodnie z § 5 ust. 1 uchwały Nr II/29/13 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 22 marca 2013 r. (Dz. Urz. Woj. W-M z 2013 r. poz. 1867) pojemniki muszą być znormalizowane tzn. dostosowane do pojazdów służących do ich opróżniania. W przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pojemność pojemnika dla budynków jednorodzinnych, nie może być mniejsza niż 120 l w przypadku gdy łączna liczba osób zamieszkałych nie przekracza 4 osób lub 240 l jeżeli liczba osób zamieszkałych wynosi więcej niż 4, natomiast dla budynków wielorodzinnych (wielolokalowych) - 30 l na każdego mieszkańca.
Właściciele nieruchomości, którzy do tej pory nie uregulowali tej sprawy, mogą jeszcze zakupić lub wydzierżawić pojemnik np. w firmie, która aktualnie odbiera odpady, jeśli ta świadczy takie usługi lub kupić na wolnym rynku. W chwili obecnej sprzedaż pojemników na odpady komunalne prowadzi Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o. o. w Elblągu ul. Szańcowa 1, 82-300 Elbląg (tel. 55 232 42 57) w cenach: 100 zł -120 l, 130 zł – 240 l, 700 zł – 1100 l plus koszt transportu. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp, z o. o. w Pasłęk aktualnie sprzedała wszystkie nowe pojemniki i zamówiła kolejne, natomiast rozważa możliwość sprzedaży używanych ok. 26-27 czerwca br. Firma Cleaner Zakład Sprząta s.j. w Elblągu nie prowadzi sprzedaży pojemników.
Właściciele nieruchomości wyposażają nieruchomość wyłącznie w pojemnik na odpady komunalne zmieszane/pozostałości po segregacji, natomiast obowiązkiem gminy jest tworzenie i utrzymywanie punktów selektywnej zbiórki odpadów. W związku z tym, w ramach uiszczonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mieszkańcy będą mogli korzystać z pojemników przeznaczonych na poszczególne, wyselekcjonowane odpady, zakupionych i rozstawionych przez gminę w mieście i na terenach wiejskich.