W dniu 8 kwietnia 2013 r. został ogłoszony przetarg na zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Pasłęk”. Zadanie polega na demontażu, zabezpieczeniu, transporcie i unieszkodliwieniu pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo-cementowych zlokalizowanych na 32 posesjach położonych na terenie gminy. Łączna ilość tego wyrobu to 5528,8 m², co szacunkowo stanowi 69,663 ton. Termin składania ofert upływa 22 kwietnia 2013 r. o godz. 10:00.
W ramach tego zadania gmina Pasłęk ubiega się o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, która może wynieść do 85% kosztów kwalifikowalnych jednak nie więcej niż 680 zł do 1 tony. Pozostałe 15% środków będzie pochodziło z budżetu gminy. W związku z tym, właściciele nieruchomości, którzy do 28 lutego 2013 r. złożyli w Urzędzie Miejskim w Pasłęku wniosek o udzielenie dotacji na usunięcie tego niebezpiecznego odpadu, będą mogli liczyć na dotację stanowiącą 100 % kosztów związanych z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest. Jest to już III edycja zadania realizowanego przez gminę Pasłęk. W 2012 r. w ramach I i II edycji przedsięwzięcia z tego zakresu usunięto wyroby zawierające azbest z 56 nieruchomości o łącznej ilości 148,192 ton.


 

Trwają prace związane z realizacją zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta i Gminy Pasłęk.  Do udziału w przedmiotowym zadaniu zgłosiło się 32 właścicieli nieruchomości z terenu gminy. Burmistrz Pasłęka, po rozpatrzenia wszystkich wniosków, udzielił dotacji na usunięcie wyrobów azbestowych wszystkim 32 wnioskodawcom. Eternit został już usunięty z 18 obiektów. Prace przebiegają sprawnie o terminowo. Wykonawcą zadania jest firma ECO-POL Sp. z o. o. z Pruszcza, wyłoniona w trybie przetargu.

Wysokość wynagrodzenia przysługującego wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy to 40.451,56 zł brutto. Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie i Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.  Wysokość dotacji stanowi 82 %, pozostałe 18% to środki finansowe zabezpieczone na ten cel w budżecie. Termin zakończenia prac upływa 31 sierpnia br. Szacuje się, że w ramach przedsięwzięcia usunięte zostanie ok. 70 ton płyt azbestowo-cementowych.

 

azbest - prace ...
azbest - prace 1 azbest - prace 1
azbest - prace ...
azbest - prace 2 azbest - prace 2