Wniosek o dofinansowanie został złożony w dniu 30 września 2010 roku jako odpowiedź na konkurs ogłoszony przez Zarząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007- 2013 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z zakresu osi priorytetowej - środowisko przyrodnicze, działanie 6.1 - poprawa i zapobieganie degradacji środowiska poprzez budowę, rozbudowę i modernizację infrastruktury ochrony środowiska, poddziałanie 6.1.1 - Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.
Umowę o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 podpisano w dniu 31 grudnia 2010 roku.
W ramach zadania na terenie Gminy Pasłęk planowane jest wybudowanie stacji przeładunkowej odpadów komunalnych wraz z obiektami towarzyszącymi a mianowicie:
- budynek stacji przeładunkowej na działce nr 10/35 o powierzchni użytkowej ok. 550 m²,
- waga samochodowa o nośności 60 ton, wyposażona w elektroniczny system rejestracji pojazdów i ważenia,
- magazyn składowania przedmiotów wielkogabarytowych o wymiarach 20,0 x 10,0 m i wysokości minimum 6,0 m do potrzeb wstępnego magazynowania odpadów wielkogabarytowych oraz magazynowania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- wiaty garażowe dla sprzętu mechanicznego,
- place manewrowe i składowania tymczasowego gruzu budowlanego,
- drogi dojazdowe,
- przyłącza: energetyczne, wodociągowe i kanalizacji sanitarnej,
- oświetlenie stacji przeładunkowej,
- ogrodzenie.
W ramach przedsięwzięcia przewidziano także rekultywację składowiska w Robitach na działce nr 10/36 oraz wyposażenie stacji przeładunkowej w kontenery do gromadzenia odpadów i środek transportu. Ponadto na terenie stacji powstaną pojemniki do gromadzenia odpadów niebezpiecznych oraz w ramach zadania zakupione zostaną pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Koszt całkowity zadania wynosi 10 637 142,57 zł brutto, w tym część dotycząca Gminy Pasłęk wynosi 6 157 698,35 zł brutto. Wysokość dofinansowania ze środków UE i budżetu państwa wyniesie 50% kosztów kwalifikowanych tj.4 265 964,64 zł w tym w części dotyczącej Gminy Pasłęk 2 483 261,18 zł.